Co je předmětem nákupu?
Veškeré produkty v e-shopu jsou v elektronické podobě (v současné době jsou všechny soubory ve formátu PDF). Zakoupený materiál je nutné stáhnout do Vašeho zařízení
a vytisknout (někdy je nutná i další manipulace jako např. stříhání, laminace, polepení suchým zipem apod. – záleží na druhu materiálu).
Jak otevřu soubor PDF?
Co je potřeba k otevření takového souboru se dozvíte tu: https://soubory.info/extension/pdf
Pro koho jsou materiály určeny?
Materiály jsou vhodné především pro učitele v MŠ či dětských skupinách (českých i anglických), učitele v kurzech / kroužcích anglického jazyka pro děti, učitele anglického jazyka
na prvním stupni ZŠ, pro organizátory táborů a dalších volnočasových aktivit, a v neposlední straně pro rodiče k využití s vlastním dítětem v rámci domácího vzdělávání.
Více se o materiálech a jejich dělení v e-shopu dozvíte v záložkách VÍCE O MATERIÁLECH a ORIENTACE V E-SHOPU.
Co je to licence materiálu?
S nákupem každého souboru si kupujete současně i jednu licenci k jeho využití. Tato licence je trvalá a opravňuje Vás k nekomerčnímu využití materiálu pro vlastní potřebu – tzn. můžete si materiál vytisknout a používat ho s vlastními dětmi či s dětmi ve své třídě. Licence vás opravňuje i k tisku/kopírování pracovních listů, záložek, diplomů atd. všem žákům
či studentům ve vaší třídě – to, co lze kopírovat, je vždy upřesněno v jednotlivých souborech (kopírovatelné části ale nesmíte poskytnout v elektronické podobě). Je však zakázáno poskytovat soubor (či jeho část) dalším osobám. To znamená, že nesmíte soubor jakýmkoliv způsobem sdílet, kopírovat či půjčovat (např. známým, kolegům, …).
POVOLENO |
ZAKÁZÁNO |
Využití materiálu jednou osobou. |
Využití materiálu více osobami. |
Nekomerční využití materiálu pro osobní potřebu (ve své třídě nebo s vlastním dítětem). |
Komerční využití materiálu. |
Tisk/kopírování vybraných stran (pracovních listů, slovníčků, odměn …) dětem ve Vaší třídě. |
Pořizování kopií jakékoliv části materiálu kolegům, rodičům, přátelům atd. |
Sdílet odkaz na stránky, kde je možné soubor zakoupit či bezplatně stáhnout (v případě souboru, který poskytuji ZDARMA) nebo se dozvědět více o mé tvorbě. |
Půjčovat, kopírovat nebo šířit elektronický soubor (či jeho část) dalším osobám (e-mail, úložiště, sociální síť, blog atd.). |
Vydávat materiál (či jeho část) za vlastní dílo. |
Vztahuje se licence i na materiály, které jsou zdarma?
Ano. Všechny materiály, které si mohou registrovaní klienti stáhnout bezplatně, podléhají stejným licenčním podmínkám.
Mohou nakupovat materiál i školy?
Ano, toto je samozřejmě možné. Je ale třeba dodržet licenční podmínky. Tzn. pokud bude materiál využívat 5 učitelů, je nutné nakoupit daný materiál pětkrát (= 5 licencí).
Pokud na místo některého z učitelů oprávněného k využití materiálu nastoupí nový učitel, tak smí tento učitel licenci převzít, ale pouze za předpokladu, že od předchozího učitele převezme jak elektronický soubor, tak i veškerý hmotný materiál (např. zalaminované a nastříhané kartičky, připravené pracovní listy atd.). Pokud si bude chtít předchozí učitel materiál, či jeho část, ponechat, tak bude nutné zakoupit další licenci.
Pokud si budete přát vystavit fakturu přímo na školu, tak stačí při úvodní registraci zadat veškeré údaje, které potřebujete na faktuře mít. Myslete na to, prosím, před vytvořením objednávky, ať předejdete komplikacím se stornem a tvorbou nové faktury.
Jak si mohu materiál zakoupit?
Při prvním nákupu doporučuji REGISTRACI (více v záložce PROČ A JAK SE REGISTROVAT). Jednak už nebudete muset při dalším nákupu zadávat své údaje, ale hlavně budete mít veškeré zakoupené materiály k dispozici na svém účtu. Můžete si je tak kdykoliv a odkudkoliv opětovně stáhnout. Současně získáte přístup ke všem materiálům, které jsou registrovaným klientům k dispozici ke stažení ZDARMA. 🙂
V případě, že se z jakéhokoliv důvodu nechcete registrovat, tak je samozřejmě možné nakoupit i bez registrace.
- Vyberte si produkty, které se Vás zaujaly a přidejte je do košíku.
- Pro přechod do košíku klikněte na “Zobrazit košík” nebo na ikonku košíku vpravo na hlavní liště.
- V případě potřeby více licencí můžete navýšit množství přímo v košíku.
- Poté přejděte k pokladně a zadejte potřebné údaje (přihlášeným uživatelům se při druhém nákupu kolonky vyplní samy).
- Klikněte na “Objednat”.
Získal/a jsem kupón. Co mám dělat?
Kód kupónu se zadává v košíku pod vybranými produkty. Váš kód napište do k tomu určeného pole a klikněte na “Použít kupón”. Další místo pro zadání kódu kupónu najdete v pokladně (nahoře nad fakturačními údaji). Kupón lze pro daný nákup uplatnit pouze před dokončením objednávky – nezapomeňte jej tedy vepsat a použít před stisknutím tlačítka “Objednat”.
Jaké jsou způsoby platby?
V současné době je možná pouze platba pomocí bankovního převodu.
Po provedení objednávky obdržíte na poskytnutou adresu e-mail potvrzující přijetí objednávky, který bude obsahovat přehled a pokyny k platbě.
Bohužel se může stát, že se zpráva schová např. do spamu či promo akcí – zkuste se tedy, prosím, podívat i do složek mimo hlavní příchozí poštu. Pokud byste zprávu nenašli ani tam, tak mě kontaktujte na: happikyds@gmail.com
Kdy obdržím zakoupený materiál?
Vaše objednávka bude zpracována a dokončena poté, co bude platba uhrazena na náš účet.
O dokončení objednávky budete informováni pomocí emailu, jehož součástí bude i faktura (ta bude obsahovat údaje poskytnuté při objednávce či registraci) a unikátní odkaz pro stažení zakoupeného materiálu. Registrovaní zákazníci si poté mohou zakoupený materiál stáhnout i na svém účtu.
Co když najdu v materiálu chybu?
V takovém případě mi o ní napište na happikyds@gmail.com (budu za to vděčná) a já ji opravím co nejdříve to bude možné. Bohužel se může stát, že přehlédnu něco, čeho si čerstvé oko všimne okamžitě. O opravě Vás vyrozumím též pomocí e-mailu a Vy si budete moci opravený soubor stáhnout.
Jaké jsou výhody registrace?
– při dalším nákupu nemusíte v pokladně vyplňovat své fakturační údaje
– veškeré zakoupené materiály budete mít k dispozici pěkně pohromadě na svém účtu – budete tak o nich mít dokonalý přehled a můžete si je kdykoliv a odkudkoliv opětovně stáhnout
– otevře se Vám přístup ke všem materiálům ke stažení ZDARMA
– budete zařazeni do soutěží o poukázky
Jak se mohu registrovat?
Postup je jednoduchý:
1. klikněte na tlačítko “Klientský účet“ (vpravo nahoře nad hlavním panelem)
2. v sekci “Registrovat se“ zadejte svou e-mailovou adresu
3. pomocí odkazu, který vám bude zaslán na poskytnutou e-mailovou adresu, si nastavte nové heslo a uživatelské jméno
Poté už budete smět čerpat všechny výhody, které klientský účet nabízí.
Jak se mohu přihlásit do svého účtu?
1. Na přihlašovací stránku se dostanete pomocí tlačítka “Klientský účet“ (vpravo nahoře nad hlavním panelem).
2. Zde zadejte své přihlašovací údaje, tzn. uživatelské jméno nebo e-mailovou adresu a Vaše heslo (sekce “Přihlášení“).
Co mám dělat, pokud jsem zapomněl/a heslo?
Pokud si nemůžete vzpomenout na své heslo ke klientskému účtu, klikněte na odkaz “Zapomněl/a jste heslo?“ na přihlašovací stránce a vložte Vaše uživatelské jméno nebo e-mailovou adresu. E-mailem obdržíte odkaz pro vytvoření nového hesla.
Veškeré informace o ochraně osobních údajů najdete ZDE.
Jak se mám v e-shopu orientovat?
Jednotlivé produkty jsou rozděleny podle různých kategorií – materiál si můžete rostřídit podle využití, druhu či tématu.
1. Dělení podle využití:
– ANGLIČTINA – různorodé materiály určené speciálně pro angličtináře předškolního i školního věku
– PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ – v této sekci najdete převážně materiály pro rozvoj motoriky, zrakového vnímání a logického myšlení
– 1. STUPEŇ ZŠ – další materiály pro mladší školáky (pro angličtináře zvolte možnost ANGLIČTINA)
– BEZ TEXTU – zde najdete pomůcky (např. kartičky či skládačky), které lze využít jak v rámci předškolního vzdělávání, tak při výuce cizích jazyků (pro rozvoj komunikačních a poslechových dovedností)
2. Dělení podle druhu materiálu:
Pokud hledáte konkrétní pomůcky (hry, pracovní listy, flashcards, …), zaškrtněte si je tu. Některé možnosti lze blíže upřesnit (např. druh hry).
3. Dělení podle témat:
Potřebujete-li materiál týkající se určitého tématu (např. barvy, protiklady, zvířata, Vánoce, …), vyberte si jej zde.
Velkým pomocníkem je i kolonka “Vyhledat produkt“, do které stačí jednoduše napsat co hledáte (např.: opposites) a zobrazí se Vám veškeré produkty, které toto téma zahrnují.
Proč nejsou materiály pro angličtináře rozděleny podle věku?
Záměrně tyto produkty podle věku nedělím, protože záleží na konkrétních dětech, na jejich schopnostech a na tom, jak dlouho a jakým způsobem se jazyku věnují. Někdy je stejný materiál vhodný jak pro děti, které s angličtinou začínají až ve 3. třídě, tak pro děti, které se s ní seznamují již v předškolním věku (anglická školka, kurz, domácí vzdělávání). Co se může lišit, je způsob využití dané pomůcky.
U každého materiálu najdete podrobný popis, náhledový obrázek a fotografie – to vše Vám pomůže zjistit, zda je daný materiál vhodný právě pro vás.
Převážně zde najdete materiály vhodné pro děti od 3 let do 5. třídy (ale např. fonetickou transkripci, časté chyby v angličtině, jazykolamy, idiomy nebo složitější okruhy slovní zásoby můžete využít i s dětmi na 2. stupni). Flashcards lze používat různými způsoby a se všemi věkovými kategoriemi (od prvního seznámení se slovem, přes spelling až po složitější komunikační projev). Více se o práci s flashcards a dalšími pomůckami dozvíte v sekci “VÍCE O MATERIÁLECH“. Jediné úskalí může nastat, když budou děti příchodem puberty odmítat obrázky nebo různé kolektivní hry – já mám asi štěstí, nebo je to tím, že si děti naučím na můj styl, a pak nemají problém ani starší děti.
Co když v nabídce není materiál, který potřebuji?
V takovém případě mi o vašem přání zkuste napsat na happikyds@gmail.com a já jeho tvorbu zvážím. 🙂 Je také dost možné, že daný materiál mám, ale ještě jsem ho nenahrála
na e-shop, nebo je v rozpracované fázi. V současné době vytvářím materiály, které sama využívám/využiji ve své česko-anglické školce a kurzech anglického jazyka pro děti.
1. DEMONSTRAČNÍ KARTY (FLASHCARDS):
Obrázkové kartičky používám ve svých hodinách velice ráda a často! Úžasné je na nich to, že je lze využít mnoha způsoby, s různými věkovými kategoriemi a v různých předmětech – v mém případě při výuce anglického jazyka i v rámci předškolního vzdělávání.
Vedle klasických kartiček, které znázorňují vždy jednu věc a o jejichž využití při výuce anglického jazyka se rozepisuji níže, u mě najdete i karty, které jsou čistě demonstrační a slouží převážně k prvnímu seznámení i jako dekorace. Takové karty často znázorňují rozdíly mezi slovy (např. nepravidelné mn. č. podstatných jmen, rozdíly mezi britskou a americkou angličtinou, homonyma, homofony) nebo představují idiomy, přirovnání atd.
Využití flashcards při výuce anglického jazyka (zásobník her):
Pomocí těchto po sobě jdoucích kroků můžete děti seznamovat se slovní zásobou nejen v kolektivu, ale i doma. Je nutné zohlednit věk a možnosti dítěte a tomu přizpůsobit formu, ale princip je vždy stejný.
Prvním krokem je seznámit děti s novinkami – hned na začátku lekce (po přivítání nebo úvodním opakování – dokud jsou děti svěží) si nové obrázky postupně ukážeme a pojmenujeme (nejdříve učitel, poté to mohou zkusit děti – zde je někdy potřeba pomoci s výslovností – především u hlásek, které čeština nezná). Pokud se někomu nedaří slovíčko vyslovit správně, tak na něj netlačte. Ono to přijde. Některá slova jsou prostě zakletá – např. ze slova pumpkin míváme pravidelně papkin nebo panpink. Navíc, v této první fázi, jde o pochopení významu daných slov, nikoliv o mluvení. Některé děti mohou ze začátku dokonce odmítat mluvit – to ale neznamená, že nevnímají. Každý má své tempo a je dost možné, že se takové děti později stanou tahouny skupinky. A tip: dětem nikdy neprozrazuji co je čeká příště – vždy tak jde o překvapení, na které se týden těší.
Druhým krokem je najít zadané slovíčko ve skupině. Na to máme spoustu oblíbených her. Zde je ve zkratce pár z nich:
Point to the picture – Děti mají za úkol ukázat na vámi jmenovanou kartičku. S nejmenšími dětmi můžete začít se dvěmi kartami, které budete zvedat do vzduchu. Poté můžete počet rozšířit (karty rozložte na podlahu, tabuli nebo jinde po třídě – tak, aby bylo zřejmé, kam děti ukazují, a aby byla příprava co nejrychlejší).
Touch the picture – Obměna předchozí hry s tím rozdílem, že se děti musí správného obrázku dotknout – kartičky by tedy měly být na dosah.
Hit the picture – Děti mají za úkol trefit se do zadaného obrázku míčkem, papírovou koulí nebo plácačkou. Tato aktivita většinou nastartuje i ty děti, které se zpočátku zdráhají zapojit.
Raise the picture – Obrázky rozdáme mezi děti, které pak mají za úkol jmenovaný obrázek zvednout do vzduchu. Dětem můžete rozdat i stejné sady – nejisté děti tak mohou nejdříve po očku zkontrolovt to, co zvedají ostatní.
Go to the … – Tak tato varianta v oblíbenosti vede. Flashcards rozmístíme po třídě a postupně je jmenujeme – děti mají za úkol stoupnout si vždy co nejrychleji ke správné kartě. Ale pozor na srážky …
Run, jump, fly! – Obtížnější varianta předešlého úkolu – děti se ke správné kartě musí dopravit způsobem, který zadáte (e.g. Fly to the snail.).
Až v poslední řadě necháme mluvit děti. Poté, co si slovíčka pořádně naposlouchají a upevní si jejich význam. Zde je několik osvědčených aktivit:
What‘s missing? – Rozprostřete flashcards (nejlépe na koberec do středu kruhu nebo na tabuli), společně si je s dětmi pojmenujte, a potom odeberte jednu z karet, zatímco mají děti zavřené oči. Děti poté oči otevřou a musí přijít na to, která karta chybí.
What‘s (colour)? – Rozprostřete flashcards, tak aby na ně děti viděly, a ptejte se podle barev obrázků – např. What‘s red? A děti odpoví: Ladybird!
What is it? (nebo Speed game) – Karty jednu po druhé ukazujeme a děti se je snaží co nejrychleji správně pojmenovat. Můžete i soutěžit – v takovém případě ten nejrychlejší vždy danou kartičku získá – na konci hry si každý nasbírané kartičky spočítá a určí se vítěz. Ze začátku se může stávat, že budou děti mlčet – problémová slovíčka je tedy vhodné z hromádky pro příště vyřadit a ještě je trénovat některým z předchozích způsobů. Nebude to ale trvat dlouho a budete mít problém rozlišit nejrychlejší hlásek.
Losovaná – Na zem do středu kruhu rozložíme flashcards otočené obrázkem směrem dolů. Děti si postupně (ve směru hodinových ručiček) otáčí vždy jednu z nich a snaží se ji správně pojmenovat – pokud se to povede, tak si ji ponechají – v opačném případě ji vrátí zpět do hromádky. Nakonec kartičky spočítáme a určíme vítěze.
True or false – Způsobem přiměřeným věku a znalostem dětí popisujeme obrázky – děti pak musí přijít na to, zda jsou tvrzení pravdivá nebo ne.
Act it out (What/Who am I?) – Nejdříve si připravte vhodné kartičky (např. zvířata, povolání nebo slovesa) a nechte děti losovat. Každý bude mít za úkol dané slovo mlčky předvést a ostatní se ho budou snažit uhodnout.
Describe it – Obtížnější obdoba předešlé hry – děti budou mít za úkol dané slovo nikoliv předvést, ale popsat. Můžete určit i slova, která děti při popisování nesmí použít. Variantu pro školáky (psanou) najdete již brzy v e-shopu.
Pomocí karet můžeme u dětí rozvíjet i další poslechové a komunikační dovednosti:
– bližší popis obrázku (This is a pink flower. / These are grey clouds. / He is wearing a blue T-shirt and black trousers. / She is running in the garden. / …)
– zapojení vlastního názoru (I like strawberries. / I don‘t like spiders. / I love London. /…)
– porovnání s vlastním životem (I have got a sister. / I haven‘t got a dog. / I live in a flat. / I have never been to Japan. /…)
DŮLEŽITÉ: Vždy berte ohled na věk a povahu dětí – některým nemusí sednout soutěžení. Někdy je také dobré nechat pomoci ostatní děti (např. při losované). Jindy může pomoct učitel/rodič, např. doplňkovými otázkami (to, že si dítě nemůže na konkrétní slovíčko vzpomenout, neznamená, že mu nerozumí). Důležité je, aby případný neúspěch děti neodradil. Hlavní je mít ze hry radost! 🙂 A nezapomeňte povzbuzovat a chválit – takový přístup je zejména pro menší děti nesmírně důležitý.
Pozn.: Některé z výše uvedených her lze hrát i v týmech.
Tento poslední krok se týká školáků nebo školkáčků, kteří již umí písmenka a mají chuť posunout se dál. Ideální je, pokud k této fázi dojdou děti přirozeně a stejně tak jako v češtině, se učí číst a psát slova, jejichž význam už dokonale znají a správně je vyslovují (nemluví pak psanou angličtinou a také tím pádem lépe rozumí). Ve svých hodinách proto kladu důraz na komunikaci a i v kurzech pro školáky se snažím zapojit čtení a psaní nové slovní zásoby až jako poslední. Abych dětem první práci s psanou podobou slov usnadnila, používám v popiscích karet a pracovních listech velká písmena. Starším dětem to nijak neublíží, ale mladším to naopak moc pomůže. V tomto kroce lze využít flashcards např. takto:
Spelling – děti slovíčka postupně hláskují – opět můžete hrát na body (pro první spelling doporučuji využít praktické kartičky se slovy, které se skládají ze 3 písmen – najdete je již brzy v e-shopu).
Write the room – děti hledají kartičky po třídě a slovíčka si zapisují (sady vytvořené speciálně pro tuto hru najdete již brzy v e-shopu– vedle očíslovaných karet v příhodné velikosti jsou součástí i pracovní listy)
Použití slova v napsané větě – každé z dětí si může vylosovat několik karet (počet předem určíte – podle věku dětí a času, který máte k dispozici) nebo můžete vybrat stejné karty pro všechny děti a umístit je na tabuli. Děti budou mít za úkol napsat na papír věty, ve kterých zadaná slova použijí. Poté si je všechny společně projdete. Pracovní listy určené přesně pro tuto aktivitu najdete již brzy v e-shopu.
2. HRY:
Vedle her, které lze hrát pomocí demostračních karet (určitě si přečtěte předchozí bod, pokud jste jej přeskočili), existuje řada dalších oblíbených a efektivních her, které by ve vaší zásobě neměly chybět.
Jedná se o různorodé hry k procvičení slovní zásoby, výslovnosti, spellingu, gramatiky, fonetické transkripce či k rozvoji komunikačních a poslechových dovedností. Dále pak k rozvoji zrakového vnímání, logického myšlení či matematických dovedností.
Nechybí ani klasické hry, jako např. BINGO, DOMINO, JÁ MÁM … . KDO MÁ … ?, či různé DESKOVÉ HRY, které v e-shopu najdete nejen v různých tematických variantách, ale většinou také v anglickém i českém jazyce – vy už si vyberete podle toho, co chcete s dětmi rozvíjet.
Vedle flashcards jsou přiřazovačky mnou nejdéle využívanou parádní (a přitom jednoduchou a skladnou) pomůckou pro rychlé procvičení nové slovní zásoby nebo zopakování/připomenutí té staré (např. po prázdninách). Ještě nikdy se mi nestalo, že by práce s nimi někoho nebavila – děti by s nimi chtěly pracovat pořád a proto si k nim řekneme něco hned ze začátku.
Jedná se o menší kartičky (8 na A4) s obrázky a se slovy (zvlášť), se kterými lze pracovat několika způsoby:
1. Vše rozdělte na jednotlivé kartičky, které budou mít děti za úkol seskládat do správných dvojic. Všechny kartičky pak můžete využít i jinak (pojmenovávání, spelling …).
2. Nastříhejte kartičky s obrázky, ale část s názvy nechejte vcelku. Takto vzniknou pruhy se slovy, ke kterým děti přikládají obrázky. Můžete připravit i naopak (nastříhat kartičky se slovy a obrázky nechat v pruzích). Volné kartičky pak lze využít i jiným způsobem – předem si tedy promyslete, které využijete více.
My používáme druhou variantu – je to rychlejší jak na skládání, tak na úklid i samotnou přípravu. 🙂
Po třídě vždy uděláme několik stanovišť (skládáme na koberci, ale můžete využít i lavice) a děti se po kontrole (a případné zpětné vazbě) prostřídají.
– Děti mohou skládat jednotlivě, ve dvojicích či menších skupinách.
– Využívám i pro rychlíky, kteří už mají jinou práci hotovou dříve než ostatní.
– Díky velkým písmenům jsou kartičky vhodné i pro první seznámení s psanou formou slov (využívám též s prvňáčky a některými školkáčky, kteří již danou slovní zásobu znají v mluvené formě).
Protože jsem získala spoustu přání na přiřazovačky v češtině pro začínající čtenáře, tak v e-shopu najdete brzy verze v anglickém i v českém jazyce.
Po třídě či chodbě rozmístíte očíslované kartičky, které mají děti za úkol najít a zapsat ve správném pořadí (nesmí přeskakovat a zapisovat si další slova, pokud jim chybí předchozí) – tato hra lze hrát 2 způsoby:
1. Každé dítě má svůj list a hledá samo (slova si opisuje z kartiček)
2. Děti pracují ve dvojicích – jedno z dětí hledá kartičky a diktuje je druhému dítěti z dvojice, které je zapisuje (děti se mohou střídat po kartičkách) – u nás už je tato hra známá jako běhací diktát.
První možnost je vhodná pro děti, které se s danou psanou formou slov teprve seznamují. Druhou variantu lze využít s dětmi, které už umí slova i psát (nebo je zvládnou vyspellovat).
Jak už napovídá název, jde o kartičky, na kterých děti značí odpověď pomocí kolíčku na prádlo. Každé z dětí tak může pracovat samostatně se sadou kartiček – poté od vás mohou všechny děti získat zpětnou vazbu nebo si správnost odpovědí zkontrolovat samy. Záleží na věku dětí a na obtížnosti dané látky. Často kontrolujeme všechny odpovědi společně – všichni tak slyší případné rady nebo vysvětlení a mohou se i zapojit. Menší děti si díky práci s kolíčky procvičí i jemnou motoriku prstů.
TIP 1: Pokud karty zalaminujete, tak mohou děti značit své odpovědi fixou na tabulky.
TIP 2: S kartičkami lze pracovat i společně (např. postupně je losovat a určovat ústně).
Dětem se rozdají tabulky a vršky od PET lahví (8 na podložku). Využít můžete i žetonky či papírky, ale jelikož máme zásobu vršků, které používáme i k jiným aktivitám, tak je toto nejyrychlejší a nejsnadnější možnost. Zamíchané flashcards se položí na hromádku (obrázky dolů) nebo vloží do sáčku a učitel (či jedno z dětí) je postupně otáčí, nebo losuje, a zadává slovíčka (ostatní si dané obrázky zakrývají). Vyhrává ten, kdo nejrychleji zavolá BINGO po zakrytí všech obrázků ve své tabulce. Lze hrát s celou třídou nebo ve skupinkách.
TIP 1: v případě laminace, mohou děti využít fixy na bílou tabulku a zadané obrázky škrtat
TIP 2: děti si mohou zakrýt tři libovolné obrázky ještě než se začne zadávat – což je vhodné v případě, že má více dětí stejnou tabulku, nebo pokud máte méně času
Všechny kartičky rozdáme mezi děti (někdo jich může mít i více) a dítko, které bude mít první kartičku (TOTO JE PRVNÍ KARTA / THIS IS THE FIRST CARD), položí otázku (KDO MÁ X? / WHO‘S GOT X?). Pokračuje ten, kdo má na své kartičce dotazovanou věc – odpoví (JÁ MÁM X. / I‘VE GOT X.) a položí další otázku. Takto postupujeme, dokud se nedostaneme k poslední kartě. Lze hrát i v menších skupinkách.
Již brzy tato hra přistane na e-shopu a můžete se těšit na několik variant v sadě:
– verzi, na které jsou pouze obrázky
– verzi se slovy, která je určena dětem, které již umí číst (vedle samotné slovní zásoby si procvičí i psanou formu)
– v anglické sadě pak najdete i verzi, která slouží k procvičení fonetické abecedy
3. PRACOVNÍ LISTY:
Snažím se vytvářet takové pracovní listy, které budou zábavné, funkční, přehledné a hlavně pro děti na první pohled lákavé.
V některých případech můžete volit i mezi černobílou a barevnou variantou. Barevné listy jsou veselejší, ale ty černobílé si děti mohou vymalovat (a jsou ekonomičtější). Je na vás, kterou verzi si vytisknete.
Některé listy najdete jak v anglické, tak v české verzi. Jedná se například o listy poznávací a seznamovací, či listy zaměřené na vybarvování obrázku podle zadaného kódu.
4. VÝUKOVÉ PODLOŽKY
a) Mazací podložky
Více již brzy.
b) Třídící podložky
Více již brzy.
5. ROZVOJ JEMNÉ MOTORIKY:
Více již brzy.
6. SADY:
Některé soubory obsahují více druhů materiálů (najdete zde i výhodné tematické balíčky produktů, které lze zakoupit i zvlášť). Pokud tedy potřebujete současně např. kartičky i pracovní listy na dané téma, můžete si je v e-shopu vygenerovat.
RADY A TIPY PRO PŘÍPRAVU POMŮCEK:
Jednotlivé materiály obsahují hlavní informace, ohledně toho, jak je připravit a použít. Zde uvádím to nejdůležitější, co je dobré vědět, a také něco navíc. 🙂
Hodně mých produktů vám umožní vybrat si mezi barevnou či černobílou variantou (barevná je veselejší, ale černobílá je ekonomičtější a děti si ji mohou vymalovat).
Některé pomůcky jsou ve formátu A4, ale tiskem více stran na list získáte menší velikost. Např. kartičky, které slouží k dekoraci třídy a k prvnímu seznámení, tisknu ve větším formátu, ale k hrám používáme velikost menší. Některé pracovní listy lze vytisknout též ve velikosti menší než A4 a dětem z nich udělat miniknížku.
Kvůli lepší manipulaci a delší životnosti doporučuji materiály před prvním použitím zalaminovat (kromě pracovních listů, které budou děti vyplňovat pomocí tužky/pera/pastelek). Laminace vám navíc umožní psát na pomůcky stíratelným fixem na tabulky, nalepit na ně suchý zip nebo na nich opakovaně tvarovat plastelínu (záleží na konkrétní pomůcce).
Někdy není potřeba strany dál dělit, ale většinou je nutné nastříhat či nařezat jednotlivé kartičky. To dělám až po laminaci (kartičky se mi nijak nerozlepují – zaleží ale asi na konkrétním laminovacím přístroji).
Na třídící podložky a aktivní knihy používám samolepící kolečka, která jsou k dostání v různých barvách a velikostech. Pro drobnější kartičky a skládačky doporučuji průměr 10 mm, pro větší kartičky (například třídící podložky s 8 obrázky) pak průměr 15 mm. Na většinu pomůcek používám zip v bílé barvě, ale na přiřazování obrázků k jejich stínům využívám barvu černou. Hrubá strana zipu velice nekamarádí s kobercem – proto tyto části lepím na větší plochu a na jednotlivé kartičky, které mají děti různě rozložené po koberci, pak lepím jemnou stranu.
Při demonstraci nebo některých hrách je potřeba kartičky připevnit na tabuli a proto je dobré mít v zásobě magnetky. Může jít o hry, při kterých se děti na kartičky pouze dívají nebo s nimi pracují přímo (např. řadí do skupin). Zadní strany kartiček můžete též polepit magnetickou páskou – poté je můžete dávat jak na tabuli (je to rychlejší a estetičtější, než používání klasických magnetek), tak na magnetické lišty nebo třeba na ledničku.
Na kolíčkovací kartičky je dobré mít v zásobě hodně veselých kolíčků. Pozor na vadné kolíčky (poničené nebo vyskakující) – dětem by se s nimi mělo manipulovat snadno, ať se soustředí na hlavní úkol.
Kolíčky využijete i pro umístění kartiček na síť nebo natáhnutý provázek (vyzdobit můžete nejen třídu nebo šatnu, ale i dětský pokojíček – je dobré, když mají děti kartičky na očích).